Kontakt

Kirkekontoret foretager civilregistrering for sognets indbyggere.

Under oversigten "Kontakt os" kan du finde kontaktoplysninger på sognets præster og øvrige ansatte. Her kan du også læse om muligheden for at leje sognegården i forbindelse med en kirkelig handling.

Kirkevej 2
3460 Birkerød
Telefon: 45 81 88 22
E-mail: birkeroed.sogn@km.dk

Hvis du ønsker at kontakte os sikkert, f.eks. hvis du ønsker at medsende et CPR nummer eller forespørgsel om kirkelige handlinger anbefaler vi, at du benytter SEND SIKKERPOST ved brug af Nem-ID.

Vedrører din henvendelse en eller flere af nedenstående ting, skal du skal henvende dig til en af vores præster eller personregisterføreren på kirkekontoret:

  • barnedåb/voksendåb
  • konfirmation
  • vielse/kirkelig velsignelse
  • bisættelse/begravelse
  • medlemsskab

Vedrører din henvendelse en eller flere af nedenstående ting, skal du/I anmelde det på borger.dk med brug af nemID:

  • attester
  • omsorgs- & ansvarserklæring
  • navngivning
  • navneændring 
  • anmeldelse of dødsfald

Efter regeringens seneste udmelding vedrørende Coronavirus, vil alle højmesser og gudstjenester samt alle andre arrangementer i Birkerød Kirke og sognegård være aflyst frem til og med den 17. maj. Herefter begynder vi en begrænset åbning af kirke og sognegård. Der vil komme retningslinjer fra myndighederne, som vi i kirkerne skal følge.

Vi følger fortsat myndighedernes øvrige anvisninger, og derfor er alle medarbejdere hjemsendt og kirkekontoret er fortsat lukket - til og med den 17. maj 2020. 

AL HENVENDELSE TIL KIRKEKONTORET (KORDEGNEN) KAN FORTSAT SKE VIA MAIL:

birkeroed.sogn@km.dk

Herefter vil man blive kontaktet via e-mail eller telefonisk. 

Vedrørende spørgsmål om øvrige kirkelige handlinger kan der rettes henvendelse via e-mail til sognets præster:

Kirkebogsførende sognepræst Christian Rubech Hartmeyer-Dinesen
E-mail: CRH@KM.DK

Sognepræst Inger Merete Hansen
E-mail: IMH@KM.DK

Sognepræst Rikke Bjerregaard Bertelsen
E-mail: RBB@KM.DK


BIRKERØD SOGNS MENIGHEDSRÅD

Kontorets åbningstider

NYE ÅBNINGSTIDER FRA 1. MARTS 2020

Mandag kl. 08.00 - 13.00
Tirsdag kl. 10.00 - 13.00
Onsdag kl. 10.00 - 13.00
Torsdag kl. 10.00 - 13.00
Fredag LUKKET (Henvendelse omkring dødsfald kontaktes KBF Sognepræst)

Kirkekontoret er lukket

Julen (24.-26. december)
Nytårsaftensdag  (31. december)
Nytårsdag (1. januar)
Skærtorsdag
Langfredag
2. påskedag
St. Bededag
Kr. Himmelfartsdag
 2. pinsedag

 

Find os

 

Kirkegårdskontor

HENVENDELSER VEDR. KIRKEGÅRD OG GRAVSTED:

Kirkegårdskontoret
Rudersdal Kommune
Søllerødvej 13
2840 Holte
Telefon 4611 2490
E-mail: ruki@rudersdal.dk

Åbningstider:
Mandag-torsdag kl. 10.00 - 14.00
Fredag kl. 10.00 - 13.00