Spire- & Juniorkor

Børnekor i Birkerød Kirke

Kor i børnehøjde for 0.-2. klasse + 3.-9.klasse.

Hvis dit barn elsker sang og musik, så tilbyder Birkerød Kirke muligheden for at starte i et af vores børnekor. Vi har Spirekoret, som er for børn fra 0. til 2. klasse og Juniorkoret, som er fra 3. til 9. klasse. Alle børn er velkomne, og der er ingen optagelsesprøve.

I undervisningen dykker vi ned i forskellige musikalske øvelser, der styrker barnets forståelse for, og navigation i, musikken. Både hvad angår rytmer og toner. Børnekoret er en vigtig del af Birkerød Kirkes Børnegudstjenester, som bliver afholdt seks gange om året – tre gange i efteråret og tre gange i foråret. Her dykker vi ned i kirkesæsonens højtider og formidler dem i børnehøjde. Her er børnekorets indslag en stor del af denne formidling.

Til korprøverne arbejder vi både med salmer såvel som popsange, samt en masse skønne børnesange, der er udviklet netop til denne målgruppe. I spirekoret er der fokus på at synge enstemmigt, tekstforståelse og musikalsk udvikling. I Juniorkoret arbejder vi evt. med tostemmigt materiale, overstemmer til en kendt melodi og kanonsang. Her har vi også engelske sange på repertoiret. Spire og Juniorkor synger som oftest sammen til koncerter.

Øvetid og -sted

Første øvedag er torsdag d 17. august 2023

Birkerød Kirkes Børnekor har korprøve torsdag eftermiddag. Spirekoret fra 15:20-16:10 og Juniororet fra 16:20-17:40 i Birkerød Sognegård, Kirkevej 2, 3460 Birkerød

Tilmelding